Podsumowanie CSR 2020
Pomimo pandemii wolontariusze GEFCO Polska nie ustawali w kontynuowaniu projektów pomocowych. Operator logistyczny w ubiegłym roku zorganizował aż 80 akcji społecznych, na które przeznaczono o 10% więcej środków finansowych niż w 2019 roku. Podsumowaniem programu CSR 2020 stała się nagroda od Fundacji Gajusz za całokształt kilkuletniej współpracy oraz nominacja do XXIV edycji Konkursu o tytuł Dobroczyńcy Roku.
Głównymi adresatami akcji pomocowych GEFCO Polska w 2020 roku byli Fundacja Gajusz, Fundacja Rozszczepowe Marzenia, Stowarzyszenie Monar, Hospicjum dla Dzieci Dolnego Śląska „Dobra Formuła” oraz Schronisko dla Bezdomnych Zwierząt w Sosnowcu. Na pomoc wolontariuszy firmy liczyć mogli ponadto pracownicy GEFCO Polska znajdujący się w trudnej sytuacji losowej.
„GEFCO wyróżnia to, że nie pomagamy doraźnie, ale jesteśmy z fundacjami przez cały rok i staramy się wspierać te organizacje na bieżąco” – podkreśla Tomasz BUJACZ, Kierownik Oddziału Grodzisk Mazowiecki i Łódź oraz szef CSR GEFCO Polska. „Obostrzenia sanitarne utrudniły lub wręcz uniemożliwiły realizację wielu zadań, ale to nie przeszkodziło nam w bardzo szybkiej pomocy dla fundacji po wybuchu pandemii, wsparciu pracowników czy na przykład przekazaniu komputerów i akcesoriów IT do nauki zdalnej” – dodaje.
Fundacje, które mogły liczyć na wsparcie GEFCO w 2020 roku, otrzymały ponadto niezwykle potrzebne w czasach pandemii środki ochronne i dezynfekcyjne. Kolejną z inicjatyw była pomoc dla Centrum Terapii i Pomocy Dziecku i Jego Rodzinie, które działa na rzecz wsparcia dzieci ciężko doświadczonych przez los. W ramach akcji społecznej GEFCO zdecydowało o wykupieniu licencji komputerowych na testy psychologiczne oraz dofinansowaniu porad psychoterapeutycznych dla dzieci i młodzieży.
Komitet CSR GEFCO Polska w 2020 roku zdecydował się ponadto na zmianę szeregu akcji dodatkowych na program wsparcia pracowników w walce z koronawirusem. Duża część kadry pracowniczej GEFCO Polska miała możliwość pracy zdalnej. Członkom zespołów operacyjnych pracujących w oddziałach dedykowane było zaś wsparcie. Jednym z dodatkowych działań stała się publikacja newslettera na temat pracy w pandemii i inicjatyw pracowników- przykładem jest wykonanie przez pracownika GEFCO maseczki ochronnej. Autor projektu stał się ponadto osobą, która wygenerowała największą liczbę kilometrów podczas akcji charytatywnej dla Fundacji Gajusz, w której każdy pokonany kilometr oznaczał powiększenie o złotówkę ich budżetu.
„Pomimo pandemii liczba wolontariuszy w GEFCO się nie zmieniła. To, że nasi pracownicy nie mogli uczestniczyć bezpośrednio w akcjach, wymagało stworzenia nowych schematów wolontariatu w oddziałach GEFCO oraz poświęcenia i znalezienia jeszcze więcej czasu. Tylko sama akcja świąteczna dla Fundacji Gajusz wiązała się z ponad miesiącem pracy dużego zespołu. Covid-19 nie zatrzymał aktywności CSR GEFCO, zmienił się jedynie nasz schemat działania” – podsumowuje Tomasz BUJACZ.
Artykuł partnera.