Burger King® rozwinie w Polsce kultową markę restauracji
Burger King i McWin ogłosiły zawarcie nowej umowy w sprawie master franczyzy i rozwoju, której celem jest rozwijanie marki w Polsce, przy czym wyszczególniono w niej zobowiązanie do otwarcia ponad 200 restauracji. McWin, prywatna firma inwestycyjna specjalizująca się w branży gastronomicznej i technologii żywności, będzie zarządzać marką w Polsce, która jest obecna w kraju od 2007 roku, w tym obecnymi franczyzobiorcami, a po przejęciu BK SEE Poland S.A. rozpocznie swoje zaangażowanie w działalność 20 lokali.
„Z radością dzielimy się tymi ważnymi wiadomościami z Polski, gdzie ogłosiliśmy plany rozwoju marki Burger King w całej Polsce wspólnie z firmą McWin, występującą w charakterze nowego master-franczyzobiorcy – powiedział David Shear, prezes Burger King International Markets. – Wiemy, że klienci tutaj uwielbiają słynny na całym świecie smak grillowanego na ogniu jedzenia i doświadczają naszej marki na swój własny sposób dzięki spersonalizowanym cyfrowym innowacjom. Postrzegamy ten projekt jako ważną część większego planu ekspansji w Europie Środkowo-Wschodniej, która umożliwi nam promowanie naszej kultowej marki i serwowanie naszych pysznych posiłków większej liczbie klientów niż kiedykolwiek”.
Założona w 1954 roku marka Burger King to globalna sieć restauracji fast food serwujących hamburgery, znanych z jakości i wartości, które są jedynym miejscem, gdzie klienci mogą cieszyć się słynną kanapką Whopper® z wołowiną grillowaną na ogniu. System Burger King działa w ponad 19 000 lokalizacjach w ponad 100 krajach na całym świecie, w tym w 33 krajach na terytorium całej Europy.
Kierowana przez Henry’ego McGoverna, założyciela AmRest Holdings SE, jednej z największych firm działających w branży gastronomicznej w Europie, oraz Stephena K. Winegara, udziałowca i członka starszej kadry zarządzającej Zena Group, oraz założyciela Restauravia Grupo Empresarial, firma McWin to zespół ekspertów branży gastronomicznej i weteranów rynku inwestycji Private Equity, o udokumentowanym doświadczeniu w prowadzeniu tego typu działalności, z niezrównanymi możliwościami tworzenia sieci w ramach branży gastronomicznej i inicjowania transakcji. Jest to również partner pierwszego wyboru dla założycieli, inwestorów i zespołów zarządzających.
„Jest to nasza pierwsza inwestycja z funduszu McWin Restaurant Fund o wartości 525 mln $, którą sfinalizowaliśmy kilka tygodni temu. Jesteśmy niezmiernie dumni z możliwości poszerzania zasięgu marki Burger King w Polsce, wykorzystując przy tym synergię całej platformy McWin. Będziemy kłaść nacisk na poprawę poziomu cyfryzacji i zrównoważonego rozwoju marki w Polsce” – powiedział Henry McGovern, partner i założyciel McWin.
„Nasze przekraczające łącznie 150 lat doświadczenie w zakresie pomyślnego prowadzenia i rozwoju kultowych marek w branży hotelarsko-gastronomicznej w wielu krajach pomoże nam w uwolnieniu trwałej długoterminowej wartości dla klientów, pracowników i naszych społeczności, jak również dla polskiej gospodarki ogółem. Jesteśmy niezmiernie podekscytowani. Jest to początek niezwykle ważnego rozdziału działalności zarówno dla marki Burger King jak i McWin” – dodał Steven K. Winegar, partner i założyciel McWin.
Oprócz pysznego jedzenia, Burger King koncentruje się na zapewnianiu w swoich restauracjach najlepszych w swojej klasie doświadczeń klientów, zarówno w punktach stacjonarnych jak i online. W nowych restauracjach Burger King znajdą się cyfrowe ekrany do zamawiania, mobilne zamówienia, obsługa kelnerska i dostawy, aby goście mogli wygodnie cieszyć się posiłkami BK na sposób, który preferują.