Do platformy ZUS przez bank

Klienci Banku Millennium mogą już skorzystać za pośrednictwem bankowości internetowej z Platformy Usług Elektronicznych ZUS. Jest to kolejny krok banku wspierający strategię budowania cyfrowej administracji publicznej. 

Stale szukamy innowacyjnych rozwiązań, które odpowiedzą na potrzeby klientów. Jednym z nich jest ułatwienie dostępu do e-administracji. Dzięki rozszerzeniu funkcjonalności, serwis bankowości internetowej staje się oknem na cyfrowy świat polskiej administracji. Zaczęliśmy od udziału w rządowym Programie Rodzina 500+ i umożliwiliśmy klientom złożenie wniosku o świadczenie właśnie za pośrednictwem Millenet. Klienci bardzo chętnie z tego udogodnienia korzystali i złożyli około 50 tys. wniosków. Dla nas jest to nie tylko ogromna satysfakcja, że daliśmy im poczucie komfortu i bezpieczeństwa, ale też dowód na to, że takie działania są potrzebne i oczekiwane – mówi Ricardo Campos, Dyrektor Departamentu Bankowości Elektronicznej w Banku Millennium.

Dzięki wykorzystaniu mechanizmów bankowości elektronicznej Banku Millennium założenie profilu na PUE ZUS i logowanie się do niego jest proste i intuicyjne. Klient loguje się do serwisu bankowości internetowej Millenet przy pomocy standardowego loginu i hasła. Nie potrzebuje dodatkowych uprawnień, loginów czy haseł. Przy zakładaniu profilu na PUE – po zaakceptowaniu oświadczenia o ochronie danych osobowych oraz zatwierdzeniu operacji logowania przy pomocy H@sła SMS (obie czynności konieczne tylko przy pierwszym logowaniu do PUE), klient przechodzi do portalu PUE ZUS, gdzie akceptuje regulamin PUE i uzupełnia niezbędne dane profilu. Przy kolejnym logowaniu klient nie musi wykonywać już dodatkowych czynności – wystarczy, że użyje loginu i hasła do bankowości elektronicznej.

W tradycyjnym modelu, jeżeli klient nie posiada certyfikatu kwalifikowanego, nie korzysta z ePUAP lub mechanizmów bankowości elektronicznej, do założenia i zaufania pełnego profilu na PUE ZUS konieczna jest wizyta w placówce ZUS, podczas której urząd potwierdza dane osobowe nowego użytkownika. Weryfikacja tożsamości za pomocą systemu bankowości internetowej Millenet zastępuje wizytę w ZUS, jest więc szybsza i wygodniejsza.

Platforma Usług Elektronicznych (PUE) skierowana jest to wszystkich klientów ZUS. Umożliwia załatwienie wielu spraw związanych z ubezpieczeniami społecznymi bez konieczności wychodzenia z domu, takich jak przeglądanie danych o składkach, przesyłanie dokumentów i wniosków oraz odbiór odpowiedzi z ZUS, sprawdzenie, do którego OFE należy klient, weryfikację, czy pracodawca zgłosił klienta do ubezpieczenia społecznego i zdrowotnego. Na PUE można również zadać pytania online pracownikowi ZUS czy też skorzystać z innych, aktualnie oferowanych przez ZUS możliwości.

Komentarze

komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Kontynuując przeglądanie tej strony www, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Serwis PrzyKasie.pl wykorzystuje pliki cookies. Kontynuując przeglądanie serwisu bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "OK" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

OK