Marki własne w świecie elektroniki
Coraz częściej poszukując oszczędności konsumenci zwracają uwagę na produkty z grupy Private Label, jako pełnowartościową alternatywę dla oferty znanych marek. Z najnowszych badań wynika, że 87 proc. konsumentów kupuje produkty przemysłowe sprzedawane pod marką własną sklepu przynajmniej od czasu do czasu1. Wychodząc naprzeciw tym oczekiwaniom, MediaMarkt dynamicznie rozwija asortyment urządzeń marek własnych we wszystkich segmentach cenowych.
Ze względu na postępującą inflację cena odgrywa coraz większą rolę przy podejmowaniu decyzji zakupowych. Polacy chętnie sięgają po marki własne sieci, poszukując produktów, które spełnią ich oczekiwania. Najważniejszymi z nich jest otrzymanie najwyższej jakości produktu w przystępnej cenie. Według badania firmy Inquiry ponad 1/3 ankietowanych uważa, że dzięki markom własnym sklepy mają bardziej zróżnicowaną i przystępną ofertę, a jakość tych produktów zdecydowanie poprawiła się na przestrzeni ostatnich lat2. Coraz częściej też konsumenci specjalnie wybierają konkretną sieć na zakupy, aby móc korzystać z atrakcyjnej oferty produktów jej marek własnych.
Pierwsza marka własna w elektronice
Rozpoznawalna i ceniona marka to jeden z najbardziej wartościowych zasobów, jakimi może dysponować producent czy sieć handlowa. Własna linia produktów wpływa na lojalność konsumentów oraz wizerunek marek. Pozwala także zaoferować konkurencyjne ceny. Własna marka daje również sieci handlowej wpływ na jakość i rodzaj oferowanych produktów. MediaMarkt jako pierwsza sieć na rynku elektroniki użytkowej wprowadziła do swojej oferty marki własne i systematycznie rozwija portfolio jej produktów. Produkty marek własnych są obecne w sklepach MediaMarkt już od 2010 roku.
– Marki własne są bardzo ważną częścią naszego biznesu i stale rośnie grupa klientów zainteresowanych ich zakupem. Produkty w ramach tej oferty są znakomitym wyborem nie tylko dla klientów poszukujących racjonalizacji wydatków przy zakupie elektroniki użytkowej, ale także dla tych, którzy zwracają szczególną uwagę na użyteczność produktu. Użytkownicy sprzętów doceniają jakość i nowoczesny design. Potwierdzeniem zadowolenia konsumentów jest wyróżnienie przyznane marce ok. w ramach konkursu Konsumencki Lider Jakości 2022. Widoczne jest to także w rosnącej sprzedaży produktów marek własnych naszej sieci. Dlatego też nieustannie rozwijamy ich ofertę o kolejne produkty. W przyszłym roku skupimy się na sprzętach małego AGD, których portfolio w segmencie Private Label zdecydowanie chcemy rozszerzyć. Jednocześnie rozwijać będziemy się też w najważniejszych dla nas kategoriach, w których królują akcesoria ISY czy uznane telewizory marki ok.– mówi Michał Herman z działu zakupu MediaMarkt, odpowiedzialny za asortyment marek własnych.
1 Ankieta internetowa została zrealizowana przez agencję badawczą Inquiry na panelu YouGov w dniach 12-15 marca 2021 roku, na próbie ogólnopolskiej N=500. https://inquirymarketresearch.pl/marki-wlasne-non-food/
2 Ibidem.
Oferta MediaMarkt
W ciągu ostatnich lat sieć MediaMarkt poszerzyła ofertę marek własnych do łącznie kilkuset urządzeń. Marki własne rozbudowują asortyment MediaMarkt, dając klientom większy wybór, zwłaszcza kiedy szukają tańszego produktu o porównywalnej jakości. Produkty marek własnych “Made for MediaMarkt” zostały wcześniej sprawdzone przez Stiftung Warentest, czyli niemiecką fundację, która przeprowadza porównawcze testy produktów i usług.
Każda z czterech marek MediaMarkt obejmuje inną kategorię produktową oraz poziom cenowy:
ISY to najwyższej jakości akcesoria, umożliwiające aktywne spędzanie czasu. Są modne, funkcjonalne, o atrakcyjnym wyglądzie. To stali towarzysze podczas pracy czy podróży – znajdziemy tu słuchawki czy klawiatury. W ofercie marki znajduje się również szereg produktów, bez których nie może obyć się nowoczesny dom – żarówki LED, stacje pogody, kable, uchwyty czy anteny. ISY w swojej ofercie ma też produkty stanowiące ciekawą alternatywę dla topowych marek w popularnej kategorii akcesoriów gamingowych. Rynek gamingowy cały czas się rozwija, a dzięki MediaMarkt w niższej cenie konsumenci mogą otrzymać sprawdzoną jakość.
PEAQ proponuje klientom nowoczesne rozwiązania technologiczne. To sprzęt audio oraz komputerowy dla osób stawiających na oryginalność. Niepowtarzalne wzornictwo, znakomita jakość dźwięku, nieograniczone możliwości proponowanych urządzeń, to tylko niektóre z atutów marki. W kolejnych miesiącach oferta marki PEAQ zostanie rozszerzona o atrakcyjne cenowo modele telewizorów z technologią QLED o dużych przekątnych.
KOENIC to bogaty wybór sprzętu małego AGD – nieocenionych pomocników w codziennym życiu. Dzięki nim gotowanie i sprzątanie staje się przyjemnością. To innowacyjne oraz niezawodne urządzenia o nowoczesnym designie, zdobywające coraz liczniejsze grono fanów. Produkty KOENIC są także wysoko oceniane w niemieckich testach jakości.
Produkty ok. to synonim niezawodności i funkcjonalności. Markaoferuje szeroką gamę urządzeń RTV i AGD codziennego użytku, w sprawdzonej jakości oraz korzystnych cenach. Ponadczasowy wygląd sprzętów świetnie wpasuje się w każdy nowoczesny dom. Duża popularnością wśród produktów tej marki własnej MediaMarkt cieszą się niedrogie telewizory z systemem Google TV – można je kupić w cenie poniżej tysiąca złotych za 40 calowy model z pełnym wsparciem smart od GoogleTv.
Nie dziwi rosnąca popularność produktów marek własnych na rynku elektroniki użytkowej. Obecnie najszersza oferta urządzeń marek własnych MediaMarkt jest dostępna na rynku niemieckim oraz austriackim, gdzie konsumenci od wielu lat są już z nimi bardzo dobrze zaznajomieni i doceniają ich jakość, cenę oraz design. W Polsce stale powiększa się grono ich użytkowników, co skłania sieć MediaMarkt do rozbudowania oferty o kolejne produkty, m.in. małego sprzętu AGD, akcesoriów czy telewizorów.
Bogata oferta produktów marek własnych MediaMarkt dostępna jest w sklepach stacjonarnych sieci oraz na stronie mediamarkt.pl.