Rośnie zaufanie Polaków do zakupów w sieci
Z roku na rok rośnie zaufanie Polaków do zakupów dokonywanych w sieci, które w trakcie pandemii stały się istotną alternatywą dla zakupów stacjonarnych. Wartość sprzedaży internetowej
w pierwszym kwartale 2020 wzrosła o 30% w porównaniu do analogicznego okresu w 2019 roku. Zwiększone zainteresowanie zakupami online dotyczy także produktów spożywczych. Idąc za tym trendem, Kaufland rozwija alternatywne metody, dzięki którym można zaopatrzyć się zdalnie
w produkty codziennej potrzeby.
Najnowsze badania pokazują, że Polacy w czasie pandemii częściej kupują w internecie żywność,
leki oraz kosmetyki. Dodatkowo wg tych samych badań 51% Polaków ogranicza wyjścia do sklepu do niezbędnego minimum, natomiast sklepom internetowym w Polsce w tym czasie przybyło 6% nowych klientów. Największym odsetkiem mogą poszczycić się sklepy spożywcze, gdzie aż 9% Polaków po raz pierwszy dokonało zakupów online.
Bezpiecznie, szybko i wygodnie
Bezpieczeństwo, wygoda i oszczędność czasu to powody, dla których klienci zainteresowali się zakupami w sieci. Wychodząc naprzeciw ich potrzebom, sukcesywnie rozwijamy usługę click & collect, która umożliwia zdalną rezerwację produktów , a następnie odbiór skompletowanego zamówienia w wybranym sklepie. Rozwiązanie dostępne jest już w 70 marketach Kaufland zlokalizowanych w 60 miastach – komentuje Maja Szewczyk, dyrektor Działu Komunikacji Korporacyjnej.
Kaufland umożliwia swoim klientom również zakupy online z dostawą do domu. Dzięki współpracy z firmą Everli mieszkańcy 18 miejscowości mogą zaopatrzyć się w niezbędne produkty właśnie w ten sposób. Klienci kupują online przede wszystkim artykuły spożywcze, takie jak makaron, kawa i herbata oraz nabiał. Popularnością cieszą się również dania gotowe.
Kompleksowość usług
Coraz popularniejsza staje się również możliwość skorzystania z usług kurierskich przy okazji zakupów w sklepie. Kaufland wraz z firmą Pointpack.pl umożliwia swoim klientom odbiór i nadawanie paczek DHL Parcel. Usługa została wprowadzona w kwietniu 2019 roku i obecnie dostępna jest w 139 sklepach w całej Polsce. Przesyłki można nadawać i odbierać w punktach informacyjnych w godzinach pracy marketów.
Na każdym kroku staramy się ułatwiać klientom codzienne zakupy, stwarzając możliwość załatwienia innych spraw przy okazji wizyty w naszym sklepie. Usługa nadawania i odbierania paczek kurierskich cieszy się dużym zainteresowaniem, o czym świadczy fakt, że do tej pory obsłużyliśmy blisko 78 tys. przesyłek – komentuje Maja Szewczyk, dyrektor Działu Komunikacji Korporacyjnej.
Od niedawna na parkingach wybranych sklepów Kaufland można znaleźć także Mobilne Punkty Odbioru Zamówień sklepu IKEA. Dzięki temu klienci, którzy zrobili zakupy online w sklepie partnera, mogą odebrać zamówienie przy okazji wizyty w placówce Kaufland.