PrzyKasie.pl

Tchibo na drodze do osiągnięcia ambitnego celu

Stawienie czoła największym wyzwaniom naszych czasów – ochronie środowiska i klimatu, prawom człowieka, sprawiedliwym wynagrodzeniom – wymaga silnego zaangażowania. Jako tradycyjna firma rodzinna, Tchibo wierzy, że branie odpowiedzialności za te obszary i podejmowanie konkretnych działań to właściwe i jedyne słuszne podejście.

– W Tchibo jesteśmy świadomi dużej odpowiedzialności, jaka na nas spoczywa za świat, w którym żyjemy oraz za ludzi, z którymi współpracujemy. Dlatego zrównoważony rozwój odgrywa w naszej działalności kluczową rolę. Naszym celem jest sprawienie, by Tchibo stało się w 100% zrównoważoną firmą. Osiągnęliśmy już wiele, jednak mamy świadomość tego, że przed nami kolejne wyzwania, nad którymi pracujemy każdego dnia – mówi Gabriela Rutkowska-Bar, menedżerka ds. komunikacji korporacyjnej i odpowiedzialności biznesu Tchibo Warszawa.

Zrównoważony rozwój oznacza dla Tchibo uczciwość wobec ludzi i natury. Ochrona klimatu i praw człowieka dotyczy wszystkich obszarów i etapów działalności firmy. Jest zatem w takim samym stopniu ważna w zakresie rolnictwa i metod produkcji, jak i transportu towarów, wpływu emisji dwutlenku węgla wytwarzanego przez biura, magazyny, sklepy i palarnie kawy, a także drogi, jaką przebywają nasze produkty po trafieniu do rąk konsumenta, a więc całego ich cyklu życia.

Wspólnie dla planety

Nawet w pojedynkę można wypracować wiele w zakresie ochrony planety i ludzi, jednak w dłuższej perspektywie najbardziej skuteczna jest współpraca wszystkich zainteresowanych stron. Z tego powodu marka wspiera między innymi projekty badawczo-rozwojowe poświęcone zrównoważonej uprawie kawy. Uczestniczy także w programach Biodiversity in Good Company i Textile Exchange, w ramach którychwspólnie z innymi przedsiębiorstwami walczy o bioróżnorodność. Razem z WWF i innymi firmami szuka rozwiązań dla szczególnie zagrożonych projektów ochrony wód. Bierze udział w inicjatywie Zero Discharge of Hazardous Chemicals (ZDHC) i współpracuje z wieloma partnerami na całym świecie, by opracować rozwiązania mające na celu wyeliminowanie niebezpiecznych substancji chemicznych w procesie produkcji ubrań i akcesoriów tekstylnych i skórzanych. Marka podpisała też kartę ONZ dotyczącą działań na rzecz klimatu w branży mody, aby zmniejszyć emisje w fabrykach tekstylnych.

Prawa człowieka – partnerstwo i niezawodność

Bycie niezawodnym partnerem na rzecz ochrony praw człowieka to podstawa polityki społeczno-etycznej marki. Tchibo Polska jest jednym z dwóch niekwestionowanych liderów w kategorii ilości sprzedanej kawy z oznaczeniem Fairtrade w Polsce. Fairtrade to system certyfikacji Sprawiedliwego Handlu, zmieniającego sytuację producentów rolnych w krajach Ameryki Łacińskiej i Karaibów, Afryki, Azji Południowo-Wschodniej i Oceanii. 

Na wsparcie Tchibo może liczyć także 43 300 plantatorów kawy w 9 krajach, dzięki programowi Tchibo Joint Forces!®, który od 2009 roku wdrożył 20 różnych projektów pomagających farmerom przejść na bardziej zrównoważone metody uprawy i poprawiających ich warunki życiowe.

Marka została również inicjatorem powstania programu WE*, edukującego pracowników o ochronie ich praw w fabrykach w Bangladeszu, Kambodży, Chinach, Indiach, Birmie, Pakistanie, Turcji i Wietnamie. Zakłady te produkują odzież i tekstylia, a także biżuterię, elektronikę, meble, naczynia kuchenne oraz wyroby skórzane dla Tchibo i innych międzynarodowych klientów. Do tej pory wzięło w nim udział aż 432 producentów z 8 krajów. Firma jest też jednym z sygnatariuszy porozumienia Accord on Fire and Building Safety w Bangladeszu – zobowiązania podjętego przez najróżniejszych uczestników łańcucha wartości branży modowej na rzecz bezpieczeństwa przeciwpożarowego i budowlanego jej pracowników. 

Rzetelne partnerstwo jest wpisane w DNA marki. Firma nawet w kryzysowych momentach, jak pandemia Covid, wypełniała zobowiązania wobec wszystkich dostawców, kupując ich towary, a także przeciwdziałając zwolnieniom i promując bezpieczne warunki pracy w zakładach produkcyjnych.

Zielona energia i transport

Zgodnie z założoną polityką zrównoważonego rozwoju, Tchibo stale ogranicza emisję CO2 na każdym etapie swojej działalności. Od 2021 roku palarnia kawy w Markach w 100% korzysta z certyfikowanej zielonej energii. W tym czasie zwiększono także częstotliwość transportu towarów pociągiem i tym samym zmniejszono udział transportu samochodowego w całym łańcuchu logistycznym. W przeliczeniu na ciężarówki to o  7 000 mniej pojazdów. Dzięki temu udało się oszczędzić około 1 000 ton emisji CO2 w skali roku dla całej Grupy Tchibo!

Walka z plastikiem, zrównoważone tekstylia i zero waste

Tchibo dąży do zamknięcia cyklu dla tekstyliów i produkcji nowych materiałów ze starych. Wizja ta wymaga wielu innowacji w zakresie produkcji, sortowania i recyklingu odzieży oraz współpracy pomiędzy różnymi interesariuszami w całym łańcuchu wartości i cyklu życia produktu. Marka do produkcji swoich artykułów wykorzystuje między innymi ECONYL® – włókno powstałe z nylonowych odpadów, takich jak sieci rybackie, skrawki materiałów czy ścinki dywanów i wykładzin. W 2019 roku nadano drugie życie aż pięciu tonom sieci rybackich. W 2021 roku, w walce z odpadami marka wykorzystała także 134 miliony plastikowych butelek do produkcji swojej odzieży, oszczędzając tym samym ekwiwalent 5 500 ton CO2. 

W 2022 roku Tchibo wprowadziło także produkcję tekstyliów z recyklingowanej bawełny. Tam, gdzie to możliwe, wykorzystuje naturalne włókna pochodzące z odzysku z pozostałości produkcyjnych. Pozwala to oszczędzić wodę, pestycydy, nawozy i energię, używane do ich tworzenia, a także zmniejsza negatywny wpływ na regiony, gdzie są wytwarzane. 

Produkty z tkanin z recyklingu można znaleźć niemal w każdej kolekcji.

Tchibo od lat stara się znajdować praktyczne i prośrodowiskowe rozwiązania. Już w 1949, a więc w roku swojego założenia, marka działała w duchu zero waste. Prowadziła sprzedaż wysyłkową kawy i żeby zabezpieczyć wysyłane produkty, owijała je w przydatne w domu ściereczki do naczyń lub puszki. Tak też powstał pomysł rozszerzenia asortymentu marki Tchibo o ofertę niespożywczą. 

Aby pozyskać zrównoważone produkty, Tchibo dba o odpowiednią certyfikację. 88% produktów tekstylnych marki pochodzi z zakładów produkujących na mokro (wet-production) certyfikowanych w ramach programu Detox**, powstałego z inicjatywy Greenpeace. Dodatkowo, 98% bawełnianych tekstyliów z oferty marki pochodzi z bardziej zrównoważonych źródeł, co gwarantują widoczne na opakowaniach odznaczenia takie jak Organic Cotton Standard, Global Organic Textile Standard, Cotton Made In Africa. 

* https://www.we-program.com/

** https://www.greenpeace.org/international/act/detox/

Komentarze

komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Kontynuując przeglądanie tej strony www, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Serwis PrzyKasie.pl wykorzystuje pliki cookies. Kontynuując przeglądanie serwisu bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "OK" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

OK