PrzyKasie.pl

Paczki z ORLENU dotrą szybciej do klienta dzięki nowej sortowni

Paczki z ORLENU dotrą szybciej do klienta dzięki nowej sortowni

PKN ORLEN uruchomił nowoczesną sortownię przesyłek pod Strykowem koło Łodzi. To największa jak do tej pory inwestycja spółki związana z rozbudową powierzchni magazynowych zrealizowana na potrzeby ORLEN Paczki. Dzięki sortowni przepustowość ORLEN Paczki wzrosła do 45 mln przesyłek rocznie.

– To nie przypadek, że nasza nowa sortownia powstała w centralnym miejscu Polski, na styku głównych szlaków komunikacyjnych z północy na południe i z zachodu na wschód. To pozwoli zoptymalizować i przyspieszyć łańcuch dostaw przesyłek ORLEN Paczki. Już dziś spełniamy najwyższe standardy i dostarczamy przesyłki w jeden dzień, a dostawy są realizowane we współpracy z  największymi platformami zakupowymi w kraju. Jeszcze rok temu ORLEN Paczka  zaczynała z poziomu dwustu automatów paczkowych, obecnie mamy ich ponad 1500, a na koniec roku 2023 planujemy łącznie udostępnić klientom 4600 takich punktów. Skala i rozwój tego segmentu dowodzą, jak ważny i perspektywiczny  jest ten biznes w naszym portfolio – powiedział Daniel Obajtek, Prezes Zarządu PKN ORLEN.

Nowa inwestycja pod Strykowem sprawia, że automatyczny sorter jest w stanie przesortować kilkanaście tysięcy przesyłek na godzinę, co wyraźnie poprawi szybkość i wydajność  całego procesu przyjmowania i realizacji wysyłek. Spółka konsekwentnie inwestuje w rozbudowę powierzchni magazynowych, budując magazyny i lokalne sortownie. W najbliższym czasie planowane jest otwarcie pięciu nowych magazynów regionalnych w Kaliszu, Gorzowie Wielkopolskim, Ostrołęce, Tarnowie i Płocku.

Zaledwie w ciągu pierwszych 12 miesięcy od uruchomienia usługi ORLEN Paczki spółka dostarczyła kilkanaście milionów przesyłek, a z jej usługi skorzystało prawie 7 mln kupujących w Internecie. Coraz większą popularnością cieszą się płatności on-line za przesyłki, które po opłaceniu w sieci można nadać zarówno w paczkomatach, jak i w większości z ponad 1000 stacji paliw ORLEN. Po roku od rozpoczęcia działalności, ORLEN Paczka ma już ponad 7 600 punktów odbioru i nadawania przesyłek, prawie 800 kiosków i saloników RUCH oraz ponad 4300 punktów partnerskich. Spółka wciąż zatrudnia nowych kurierów, a ich liczba w ciągu roku zwiększyła się prawie trzykrotnie. Z tego powodu ORLEN Paczka zaliczana jest do najbardziej dynamicznie rozwijających się usług tego typu w Polsce.  

Grupa ORLEN konsekwentnie pozyskuje nowe grupy klientów, dzięki szerokiej oraz zintegrowanej ofercie pozapaliwowej. Jest to jeden z filarów strategii Spółki, która zakłada dynamiczny rozwój segmentu detalicznego, oparty o rozbudowę sieci sprzedaży i znaczące poszerzenie oferty. Na bazie sieci RUCH, koncern rozwija formaty sklepowo-gastronomiczne poza stacjami paliw, rozbudowuje własną sieć punktów odbioru paczek i ofertę e-commerce. Integracja z Energą, Lotosem i PGNiG pozwoli m.in. na budowę centrów kompleksowej obsługi klientów detalicznych w obszarze sprzedaży paliw, energii elektrycznej oraz wielu innych produktów i usług pozapaliwowych.

Komentarze

komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Kontynuując przeglądanie tej strony www, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Serwis PrzyKasie.pl wykorzystuje pliki cookies. Kontynuując przeglądanie serwisu bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "OK" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

OK