PrzyKasie.pl

Podsumowanie CSR 2020

Pomimo pandemii wolontariusze GEFCO Polska nie ustawali w kontynuowaniu projektów pomocowych. Operator logistyczny w ubiegłym roku zorganizował aż 80 akcji społecznych, na które przeznaczono o 10% więcej środków finansowych niż w 2019 roku. Podsumowaniem programu CSR 2020 stała się nagroda od Fundacji Gajusz za całokształt kilkuletniej współpracy oraz nominacja do XXIV edycji Konkursu o tytuł Dobroczyńcy Roku.

Głównymi adresatami akcji pomocowych GEFCO Polska w 2020 roku byli Fundacja Gajusz, Fundacja Rozszczepowe Marzenia, Stowarzyszenie Monar, Hospicjum dla Dzieci Dolnego Śląska „Dobra Formuła” oraz Schronisko dla Bezdomnych Zwierząt w Sosnowcu. Na pomoc wolontariuszy firmy liczyć mogli ponadto pracownicy GEFCO Polska znajdujący się w trudnej sytuacji losowej.

„GEFCO wyróżnia to, że nie pomagamy doraźnie, ale jesteśmy z fundacjami przez cały rok i staramy się wspierać te organizacje na bieżąco” – podkreśla Tomasz BUJACZ, Kierownik Oddziału Grodzisk Mazowiecki i Łódź oraz szef CSR GEFCO Polska. „Obostrzenia sanitarne utrudniły lub wręcz uniemożliwiły realizację wielu zadań, ale to nie przeszkodziło nam w bardzo szybkiej pomocy dla fundacji po wybuchu pandemii, wsparciu pracowników czy na przykład przekazaniu komputerów i akcesoriów IT do nauki zdalnej” – dodaje.

Fundacje, które mogły liczyć na wsparcie GEFCO w 2020 roku, otrzymały ponadto niezwykle potrzebne w czasach pandemii środki ochronne i dezynfekcyjne. Kolejną z inicjatyw była pomoc dla Centrum Terapii i Pomocy Dziecku i Jego Rodzinie, które działa na rzecz wsparcia dzieci ciężko doświadczonych przez los. W ramach akcji społecznej GEFCO zdecydowało o wykupieniu licencji komputerowych na testy psychologiczne oraz dofinansowaniu porad psychoterapeutycznych dla dzieci i młodzieży.

Komitet CSR GEFCO Polska w 2020 roku zdecydował się ponadto na zmianę szeregu akcji dodatkowych na program wsparcia pracowników w walce z koronawirusem. Duża część kadry pracowniczej GEFCO Polska miała możliwość pracy zdalnej. Członkom zespołów operacyjnych pracujących w oddziałach dedykowane było zaś wsparcie. Jednym z dodatkowych działań stała się publikacja newslettera na temat pracy w pandemii i inicjatyw pracowników- przykładem jest wykonanie przez pracownika GEFCO maseczki ochronnej. Autor projektu stał się ponadto osobą, która wygenerowała największą liczbę kilometrów podczas akcji charytatywnej dla Fundacji Gajusz, w której każdy pokonany kilometr oznaczał powiększenie o złotówkę ich budżetu.

„Pomimo pandemii liczba wolontariuszy w GEFCO się nie zmieniła. To, że nasi pracownicy nie mogli uczestniczyć bezpośrednio w akcjach, wymagało stworzenia nowych schematów wolontariatu w oddziałach GEFCO oraz poświęcenia i znalezienia jeszcze więcej czasu. Tylko sama akcja świąteczna dla Fundacji Gajusz wiązała się z ponad miesiącem pracy dużego zespołu. Covid-19 nie zatrzymał aktywności CSR GEFCO, zmienił się jedynie nasz schemat działania” – podsumowuje Tomasz BUJACZ.

Artykuł partnera.

Komentarze

komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Kontynuując przeglądanie tej strony www, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Serwis PrzyKasie.pl wykorzystuje pliki cookies. Kontynuując przeglądanie serwisu bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "OK" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

OK